För att få till en förändring så måste du skapa en förändring..
inte tillfälligt utan något som håller i längden. Vanor som du kan leva med hela tiden..

Att följa en diet under en viss period ger dig resultat, men vad händer sen då?

Hur går du vidare efter dieten?

Det som gäller är att hitta nya kostvanor som du trivs med och att du äter sådant som du gillar utan att det känns som tufft och krångligt..

Fokusera på din viktminskning långsiktigt är bästa sättet att nå din målvikt. Du behöver inte vänta tills efter helgen, efter semestern eller efter födelsedagsfesten. Du kan börja idag. Det kommer alltid att komma en påsk, en jul, en fest, en födelsedag, en sommarsemester, en resa, ett restaurangbesök osv.. osv.. Man kan inte sluta leva och njuta av livets godsaker men man kan lära sig att hantera och kontrollera situationerna på bästa sätt..

Grunden till all viktminskning är att hitta en balans på det du äter, både kalorimässigt och näringsmässigt.

Näring behöver du för att må bra, för att få ork att orka med vardagen, jobb, skola, familj, fritid, träning mm. När kroppen mår bra får du mer ork att vara aktiv. Du blir piggare, får mer energi att komma igång, magen och tarmarna mår bättre. Du skapar en positiv känsla i kroppen helt enkelt.

Det är ett faktum att skräpmat av olika slag, ger ingen näring. Du blir trött, slö och orkeslös och tillför kroppen massor av tomma kalorier, dvs kalorier utan näringsinnehåll. Oftast leder för mycket skräpmat även till en oönskad viktuppgång. (Att äta skräpmat vid enstaka tillfällen är naturligtvis inte skadligt så länge du regelbundet och som oftast äter bra och näringsriktigt).

Det är egentligen inte så krångligt att äta bra mat. Vi har på något sätt krånglat till det för mycket och tror att vi måste leva i en period av trist och äckligt ”nyttig mat” men så är inte fallet. Du har säkert några favoriter som du gillar att äta av och det gäller egentligen att hitta en balans mellan dessa och kombinera dina måltider på ett bra och näringsriktigt sätt.

I början så kan det såklart kännas jobbigt och annorlunda men det är så det är när man skapar nya vanor. Man måste göra något annorlunda, men man kanske också inser att det inte är så svårt och att man faktiskt kan äta gott ändå.. När man upprepar något regelbundet under en viss tid så skapar man också samtidigt nya vanor.

Har du svårt att veta hur du ska äta för att hitta tillbaka till bra kostvanor?

Med hjälp av SHAPE UP 4-veckors kostplan får du en enkel näringsriktig mall att följa. Den innehåller en grundplan där du enkelt kan byta ut råvaror mot just sådant som du gillar för att du ska trivas med den mat du äter. Modellen ska följas under minst 4 veckor för att hjälpa dig skapa nya rutiner. Kostplanen ger dig näring, ork och välmående, hjälper dig minska ditt sötsug, lär dig se hur måltiderna är uppbyggda och samtidigt lär dig hur du själv kan komponera ihop dina favoriter vilket förhoppningsvis skapar nya hälsosamma kostvanor som håller långsiktigt..

För att nå ditt mål och få de resultat du önskar, så behöver du trivas med det du gör, annars längtar du bara tills det är över och då blir det lätt att gå tillbaka till gamla vanor igen..

Läs mer om SHAPE UP 4-veckors kostplan i webbshopen. Länk finns i profilen…

Ange rabattkod: KOSTPLAN
för 25% rabatt.
NU: 89kr (ord.pris 119kr)

Välkommen med din beställning!

Den här hemsidan använder cookies. Genom att fortsätta använda sidan godkänner du vår användning av cookies.  Lär dig mer