Viktminskning handlar om att minska antalet kalorier som du äter i förhållande till hur aktiv du är..

Genom att följa dessa 3 enkla tips så kan du faktiskt minska i vikt utan att göra några större förändringar utav dina matval. Du kan faktiskt äta samma mat som tidigare och ändå lyckas gå ner i vikt!

1. Ät mindre – Ta ”lite” mindre portioner på tallriken av det du brukar äta eller om du äter ute så ta för vana att lämna ett par matskedar av maten som du inte äter upp. Att äta endast ett par matskedar mindre/måltid räcker för att spara in några kalorier på varje måltid.

Varje kalori som du sparar in på räknas. Du kan på så vis fortsätta att äta det som du brukar och det som just du gillar MEN du väljer helt enkelt att medvetet äta lite mindre portioner.
– På sikt så har det stor betydelse för din viktminskning!

Ta alltid bara EN portion – Kom ihåg att en portion räcker för att bli mätt.
En extra portion = dubbelt så många kalorier. Ät långsamt och sluta att äta när du känner dig mätt.

Ta inte de där sista tuggorna på den där hamburgaren och ät bara hälften av pommesen som serveras därtill.

2. Byt ut feta mjölkprodukter som tex. grädde 40%, creme fraiche 34% mm. till magrare alternativ såsom matlagningsgrädde 15%, mini mat 4%, lätt creme fraiche 15% osv..

3. Drick ett glas vatten före varje måltid för mer mättnadskänsla.
DON`T DRINK YOUR CALORIES – Ta för vana att dricka vatten till alla måltider eller dra ner på mängden kaloririk dryck vid varje måltid. Alternativt börja med att byta ut drycken till lunchen kanske? Smaksätt gärna vattnet med citron om du föredrar. Här finns många kalorier att spara!

Eller välj drycker av sockerfria light varianter eller minimjölk/lättmjölk istället för standard mjölk osv..

Ett glas juice = 160 kcal vs. Ett glas NJIE sockerfri fruktdryck = 6 kcal.

Ett glas standard mjölk = 140 kcal vs. Ett glas mini mjölk = 70 kcal.

33cl Coca Cola = 140 kcal vs. 33cl Cola Light/Zero = 1 kcal.

Följer du dessa 3 enkla tips så kommer du att få resultat.
Låt det ta tid!
500 sparade kalorier/dag blir en viktminskning på ca. 0,5-1 kg i veckan.

Lycka till!

Vill du ha mer kontroll på det exakta antalet kalorier som just du bör äta varje dag så kan du beställa
ISHAPEMEs Kostguide & Träningsprogram där du får lära dig hur du enkelt räknar ut ditt personliga dagliga kaloriintag för att nå just ditt önskade viktmål.

Kostguiden innehåller även tips om hur du kan påverka dina resultat med de val av mat och näringsämnen som du väljer samt dessutom 35 goda och proteinrika recept utav frukostar, mellanmål, luncher och middagar. Beställ i webbshopen!

ANGE RABATTKOD: KOSTGUIDE25 för 25% rabatt – Gäller t.om 2020-10-31.
Du betalar endast 224kr nu! (Ord.pris 299kr)

OBS! Ovanstående gäller endast för dig som vill minska i vikt.
För att uppnå andra mål såsom att forma, tona, stärka upp och tajta till kroppen så krävs oftast en kombination av träning.

Mer tips om viktminskning, recept och träning hittar du på hemsidan i bloggen!

Den här hemsidan använder cookies. Genom att fortsätta använda sidan godkänner du vår användning av cookies.  Lär dig mer