Förbättra din kondition, bränn fett och stärk skelettet..

Hopprep är en rolig och effektiv träningsform för att förbättra din kondition, bränna fett och stärka skelettet, oavsett om du är nybörjare eller hoppvan.

Det finns flera olika tekniker att variera mellan. Här är två olika sätt för att komma igång..

1. – Pass1: 100 hopp – Pass2: 150 hopp – Pass3: 200 hopp – Pass4: 250 hopp osv…

Kör hopp-passet var tredje dag i 30 dagar och öka på med 50 hopp vid varje pass så är du upp i ca. 500 hopp efter 30 dagar. Fastnar du så bara fortsätt räkna utan vila.
_________________________

2. – Hoppa hopprep som uppvärmning till ditt styrkepass..

Kör ett 4 minuters TABATA-pass där du hoppar i 20 sek och vilar 10 sek.
Upprepa intervallen totalt 8 gånger = 4 minuter.

Tips! Det finns flera olika TABATA-appar att ladda hem som hjälper dig att hålla koll på tiden.
_________________________

Träningen är enkel att utföra överallt och kan utföras både inomhus och utomhus, antingen hemma eller på gym.

(Note: Undvik att hoppa om du har problem med knäna eller bäckenbotten.)

_________________________

Håll dig uppdaterad med nya blogginlägg från ISHAPEME.
Lägg till i favoriter och lämna gärna en kommentar, så blir jag glad.

Trevlig måndag!
Mimmi